11 Kasım 2017 Cumartesi

Mandalina Sirkesi

Malzemeler
  • 1 kg mandalina
  • 1 çay bardağı nohut
  • Yarım çay bardağı bulgur
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Kaynamış soğumuş su
  • 5 lt lik kavanoz
Yapılışı
1. Mandalinalari iyice yıkayıp beş dakika sirkeli suda bekletip duruladim
2. Mandalinalari dörde boldum.
3. Steril edilmiş kavanozun dibine yıkanmış nohut bulgur ve şekeri ekledim. Üzerine dilimlenmiş mandalinalar ve kavanozdan dört beş parmak eksik suyu ekledim.
4. Meyveler kavanozun üçte biri kadar olmalı. Üçte ikisi de su
5. Ağzına tülbent kapattım. Kavanozun etrafını ışık geçirmeyen bir bez ile sardım.
6. Sirkemi hergun bir defa meyveler dibe çökene kadar tahta kaşıkla karıştırdım.
7. Meyveler dibe çökünce sirke anasi oluşması için kendi haline bıraktım.
8. Üzerindeki beyaz tabakayı ve kokusunu kontrol ettim. Sirke anasi oluşup dibe çökünce sirkemi suzecegim.
9. Mandalina sirkesinde elma sirkesinde olduğu gibi asidik bir koku yok
10. Mandalina sirkesinde şeker kullandım çünkü bu sirkeyi temizlikte kullanacağım.
11. Sirkeyi 40. gün süzdüm. İçine bir tatlı kaşığı tuz ekledim.
12. Birer hafta dinlendirip tortusu dibine çökünce tekrar suzecegim.
13. 3 ay dinlenmesi için karanlık ve serin bir dolaba kaldırdım. Ama küçük bir kavanozu kullanmak için ayırdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elma Sirkesi

Malzemeler Yeterince elma 1 yemek kaşığı şeker Icme suyu 1 silme cay kasigi kaya tuzu 2 lt lik kavanoz Yapılışı 1. Elmalari iyi...