11 Kasım 2017 Cumartesi

Elma Sirkesi

Malzemeler

  • 1 kg elma
  • 1 çay bardağı nohut
  • Yarım çay bardağı bulgur
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Kaynamış soğumuş su
  • 5 lt lik kavanoz

Yapılışı
1. Elmalari iyice yıkayıp beş dakika sirkeli suda bekletip duruladim.
2. Üzerine bir bez örtüp bir kaç saat beklettim. İrice doğradim.
3. Steril edilmiş kavanozun dibine yıkanmış nohut bulguru ekledim. Üzerine dilimlenmiş elmalar ve kavanozdan dört beş parmak eksik suyu ekledim.
İki kaşık balı ilave ettim.
4. Meyveler kavanozun üçte biri kadar olmalı. Üçte ikisi de su
5. Ağzına tülbent kapattım. Kavanozun etrafını ışık geçirmeyen bir bez ile sardım.
6. Sirkemi hergun bir defa meyveler dibe çökene kadar tahta kaşıkla karıştırdım.
7. Meyveler dibe çökünce sirke anasi oluşması için kendi haline bıraktım.
8. Üzerindeki beyaz tabakayı ve kokusunu kontrol ettim. Sirke anasi oluşup dibe çökünce sirkemi suzecegim.
9. Sirkem keskin asidik bir kokuya sahip.
10. 3. haftadaki sirke sinekleri doğru yolda olduğumun habercisi idi.
11. Elmalar kahverengi bir hal aldilar ve üzerinde köpükler oluştu. Bunlar normal durumlarmis.
12. Sirkemi 40. gün süzdüm. Sirkemde sirke anasi olusmadi. Bununla ilgili bir çok yazı okudum. Bunun sebebi hakkında açıklayıcı pek bir bilgi bulamadım.
13. Sirkeme bir tatlı kaşığı kaya tuzu ve bir tatlı kaşığı bal ilave edip siseledim. Çok keskin değil ama tadı çok hoş. Bekledikçe keskinlesecekmis.
14. Sirkemi altı ay kadar karanlık ve serin bir yerde dinlendirecegim. İçinden küçük bir şişeyi 15 gün sonra kullanmaya baslicam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elma Sirkesi

Malzemeler Yeterince elma 1 yemek kaşığı şeker Icme suyu 1 silme cay kasigi kaya tuzu 2 lt lik kavanoz Yapılışı 1. Elmalari iyi...