5 Ekim 2017 Perşembe

Ev Yapımı Erişte

Malzemeler
  • 6 su bardağı beyaz un
  • 6 su bardağı tam buğday unu
  • 6 adet yumurta
  • Tuz
  • İsteğe bağlı süt
Yapılışı
  • Unu yoğurma kabına eleyip ortasını açtım. Yumurtalari kırıp  iki tatlı kaşığı tuz ilave ettim. Tuzunun az olmaması gerekiyormuş.
  • Azar azar su ilavesiyle sert bir hamur elde ettim.
  • Hamurun olduğunu anlamak için hamuru toparladiktan sonra ortadan kesip kabarciklarina bakmak gerekiyormuş.
  • Kabarcıklı ise biraz daha yogurmak gerekiyormuş. Erişte hamurunun püf noktalarından biri sanırım.
  • Yogurdugum hamurun üzerine nemli bir bez örtüp yarım saat dinlendirdim.
  • Daha sonra portakal büyüklüğünde 12 beze yaptım.
  • Döküm tavayi ocağın en büyük gözüne koyup en kısık ayarda altını yaktım.
  • Her bezeyi mantı hamurundan az kalın olacak şekilde açtım. Döküm tavada iki tarafını da kuruttum.
  • Kuruyan yufkaları temiz bir bezin üzerine aldım. Soğuyunca üst üste koydum ki kurumasinlar.
  • Biten hamurların ardından yufkayı kesme tahtasına aldım. Kenarlarını kesip ayırdım.
  • Elimde kalan kısmı eşit şeritler halinde kestim.
  • Onları üst üste koyup ince makarnalar yaptım.
  • Ayirdigim kenar kısımlarından ise minik çorbalık eristeler hazırladım.
  • Temiz bir bez üzerine serip arada karıştırarak kurumaya bıraktım.
  • Stres atmaya birebir. Seviyorum hamurla oynamayı.💃💃💃

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elma Sirkesi

Malzemeler Yeterince elma 1 yemek kaşığı şeker Icme suyu 1 silme cay kasigi kaya tuzu 2 lt lik kavanoz Yapılışı 1. Elmalari iyi...