10 Eylül 2017 Pazar

Süs Biberi ve Acur Turşusu

Malzemeler
  • 2,5 kg süs biberi
  • 2 kg acur
  • 1 kase soyulmuş sarımsak
  • 1 adet elma
  • Nohut
Turşu suyu için
  • 1,5 litre su (kaynayıp soğumuş)
  • 1 klasik çay bardağı tuz ( yaklaşık 5 kaşık)
  • 1 silme tatlı kaşığı limon tuzu
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi
Yapılışı
  • Biberleri büyükçe kapta 10-15 dakika suda bekletin. Daha sonra iyice yıkayın.
  • Biberlerin saplarını kısaltıp iğne ile bir kaç yerinden delin.
  • Ben yarım kglik cam kavanozlara yaptım.
  • Her kavanoz için 5-6 adet nohut ve 7-8 diş sarımsak kullandım.
  • Kavanozun dibine nohutlari attim. Biberleri kavanoza koyup arasına sarımsak dilimleri yerleştirdim. Çok bastirmayin biberler kırılabilir.
  • Turşu suyunu 3 ölçü hazırladım.
  • Üzerine suyunu ekleyip bir gece beklettim.
  • Kalan biberleri kavanozları bastırıp üzerine yerleştirdim.
  • 2 elmayı dilimleyip kavanozun üzerine yerleştirdim.
  • Buzdolabı poşetini en üste kapatıp suyunu kontrol edin.
  • Kavanozların kapaklarını kapatın.
  • Altına bir tepsi koyun suyu etrafa akmasin.
  • Turşular 2-3 haftada olgunlaşır. 
  • Serin bir yere kaldırıp muhafaza edin.
Acur Turşusu
  • Acurlari 15 dakika kadar suda bekletip iyice yıkayın.
  • Uçlarını kesip kavanoza göre parçalara ayırın.
  • Kavanozun dibine 10 adet nohut ve 2 diş sarımsak koyun.
  • Acurlari ayerleştirin.
  • Üzerine suyunu ekleyip elma dilimleri yerleştirin. Buzdolabı poşetini en üste yerleştirip kapağını kapatın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elma Sirkesi

Malzemeler Yeterince elma 1 yemek kaşığı şeker Icme suyu 1 silme cay kasigi kaya tuzu 2 lt lik kavanoz Yapılışı 1. Elmalari iyi...